maritsusanne.blogg.se

En blogg om vardag, fest, liv o död....

Stark men sårbar

Kategori: Allmänt

I dag när jag vaknade kände jag att det inte var nån bra dag. Sorgsen o ensam kände jag mig.
Men så började Samuel genast: "Det är rätt så bra väder i dag"
Det är lika bra att ställa in sig på att köra ut om han säger så för annars blir det ett jäkla tjat hela dagen och då är det bättre att ge sig i väg. Och jag vill ju faktiskt fylla hans dagar med innehåll....
Så vi packade in håv och spann o körde till Vitemölle.
Jag mådde illa och var yr när jag körde. Lite berodde kanske på att jag kört i väg utan glasögonen...
Men Vitemölle är också så förknippat med min mor. Det är dels vår barndoms strand och när mina barn var hos henne så körde hon alltid dit med dom!! Hon fanns i mina tankar hela tiden och jag hade en klump i magen och tårarna kom ett par gånger.
Samuel märkte inget utan hittade genast en kompis att fiska med.
 
När vi just satt oss i bilen för att köra hem sa Samuel att han ville hit i morgon också.
"Jag orkar nog inte innan begravningen, Samuel," sa jag.
"Men eh mamma....Jag gör faktiskt det här för din skull" sa Samuel allvarligt.
Vilket omtänksamt barn jag har va?? :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: