maritsusanne.blogg.se

En blogg om vardag, fest, liv o död....

Urnsättningen

Kategori: Allmänt

Förlåt min dåliga uppdatering. Har mest mått skit!!
Jag känner mig utfryst! Min far och syster har daglig kontakt, och de vältrar sig i sorg.
Dom tycker nog jag är kall men jag har min syn på döden och den ger mig tröst och ro! Dom får gärna ha sin kontakt, jag varken vill eller orkar ha en daglig kontakt med min far. Syrran o jag har nästan ingen alls.
Men det som sårade mig var att efter morsans begravning berättade min far att vi skulle bli bjudna till moster Gerd på middag allihopa. Det tyckte jag kändes bra och har sett fram emot. Morsans syster liksom. Sammanhållning.
 
Så en dag i slutet på augusti var vi hemma hos min far i Brösarp för att gå igenom lite kläder. Gerd var också där...Och då får jag höra att den där middagen, den hade redan varit och ingen hade frågat om jag ville vara med.
 
Kan säga att jag fällde många tårar när jag kom hem!
 
Sen känner jag mig utfryst från jobbet med. Dom sökte ännu en förskollärare nu i höst. Jag sökte men fick inte, trots att dom känner mig. Hm, jag vet vem som har något emot mig. Synd hon har sån makt bara! Måste vara avundsjuka....
 
Sen har vi min näst minste son som har en djup depression. Han går inte i skolan, klarade det inte. Jag har sagt att det kan han alltid ta igen, men nu måste vi sikta på att han blir frisk först! han går på Bup och har tack o lov fått en jättebra kurator! I morgon ska hon följa med honom till en gymnasieskola och kolla upp möjligheterna att få skolträna. För han har suttit instängd vid sin dator i ett år nu....
Nästa vecka ska jag komma med och berätta om Joels pappa som tog sitt liv, och omständigheterna runt det.
Här hade vi urnsättning för min mor i Brösarp. Det är min goa faster till höger.
 
"Stenen är perfekt" har min mor låtit meddela! ;)
Vi har en ny familjemedlem. Selma är en engelsk bulldogg, hon är tre år o gudasnäll. Hon har nog inte haft det så lätt. Jag övertog henne av en ung tjej, som inte kunde ha henne kvar. Selma var jättenervös i början, rädd för dammsugare och andra "Tillhygge" som hon såg det. Jag har kattungar just nu och dom lägger sig gärna intill henne. Hon går fint utan koppel.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: