maritsusanne.blogg.se

En blogg om vardag, fest, liv o död....

Köket

Kategori: Allmänt

Mäklarens bilder:
 
 
 
Ser ju fint ut, men tittar man närmre är det väldigt gammalt och ofräscht. Den svarta tapeten är snygg och passar bra till möblerna, men det var ju inte riktigt min stil...
Så jag bytte ut tapeten ganska omgående:
 
Ok, bortse från alla kassar och skit....Håller på att ha en liten utrensning här :)
Köpte ett furuskåp på loppis som jag målade om....
Lite trivsamt rörigt så där...Kökssoffan är också inköpt på loppis.
Plastmattan på golvet är gammal och sliten och svår att hålla ren så den ska bytas ut mot ett laminatgolv, ett ljust trä....
 
När jag drog av den svarta kakeldekoren följde kaklet med :( Jag ska ha ny kakel också för den är ganska trist, fogarna är äckliga....
 
Ny vask o ny bänkskiva, blandare ska det också bli efter hand som jag får råd. även spis och köksfläkt behövs bytas ut, och skåpluckorna är rätt tråkiga.
Men det får komma sen, det är en underbar känsla att ta det i sin egen takt och efter sin egen smak!! Att det är JAG och ingen annan som bestämmer.
Diskmaskin köpte jag ny på loppis men den var rätt ny. Tjejen sålde den eftersom hon skulle ha en rostfri i stället. Rena fyndet för mig.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • thinki.se säger:

    Kul att se hur du har det! Gillar klockan!

    Svar: Mmmjag med, köpt hos House of Hedda :)
    gorelb.blogg.se

    2013-08-12 | 08:30:04
    Bloggadress: http://www.thinki.se/wp
  • thinki.se säger:

    Aha. House of Hedda, är det på nätet?

    Svar: ja det är det! Förlåt att svaret dröjt! Har inte sett förrän nu :/ Kram
    gorelb.blogg.se

    2013-08-23 | 12:41:22
    Bloggadress: http://www.thinki.se/wp

Kommentera inlägget här: