maritsusanne.blogg.se

En blogg om vardag, fest, liv o död....

Det mediala

Kategori: Allmänt

 
Det mediala tar allt mer o mer plats i mitt liv. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag har min mor på andra sidan nu... Jörgen känner jag mig ganska klar med, jag vet att han är med mig och pojkarna mycket.
Jag ska försöka lära mig att meditera och på så vis kunna få kontakt med mina nära o kära, men också för min egen skull för jag behöver det! Jag är bra på att ta hand om andra men inte mig själv.... Jag får lätt skuldkänslor om jag inte ställer upp alltid. Men jag har blivit bättre på att säga i från när det är nog och jag försöker att vara ensam när jag inte har Samuel.
Jag  har nog blivit en besvärligare människa på sätt o vis, på ett positivt sätt för mig!
 
Jag var hos Helena i december, mitt ena favvomedium. Hon sa då att jag höll på att bli andligare....
Jag kan förstå vad hon menade nu... Jag har dels läst en massa böcker av Sylvia Browne, Benny Rosenqvist m fl och allt känns så självklart "Ja men visst är det så!!" Jag ser med ens en annan mening med att allt blev som det blev....
Dels så är jag mer lyhörd för en del tecken och när jag lagt mig på kvällarna o släckt lampan försöker jag meditera. Jag ser vita figurer som formar sig hela tiden då. Christel säger att hon ser likadant. Hon kan förmedla vad andarna vill säga men hon ser dom som skuggfigurer bara och även så som jag gör....
Sen är det ju så klart här o nu vi lever och det är det som ska vara det huvudsakliga, så att man inte går in helt i detta för det kan också bli fel. Dock är det en grund att stå på, en tröst när det stormar!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: