maritsusanne.blogg.se

En blogg om vardag, fest, liv o död....

Midsommar

Kategori: Allmänt

Jag är inte mycket för storhelger, har aldrig varit!!
Trött på det traditionella ätandet o drickandet o allt annat som hör till....Och att kvinnan ska fixa o dona....
Så jag njöt för fullt i går i mitt nya fina vardagsrum. Inga måsten o ingen att behöva va social med....
Det kändes så fridfullt!!
Visserligen kom exet på kvällen och åt midsommarmat, för han har jobbehelg och jag tyckte synd om honom att han skulle vara ensam....
Lite bilder från i går, men inga fina bubbel i glasen eller läckra jordgubbar :)
 
Mina barn hatar att bli fotade så inga fina barnbilder heller ;)
 
 
Jesper ryggar tillbaka i tron att han inte kommer med....
 
 
Sen låg jag och läste länge, tror inte jag somnade förrän halv fyra. Jag försökte få min mor att komma o visa att hon var med mig men inget märktes eller syntes. Hon har väl kanske inte blivit varm i kläderna än...
Sen lekte jag med mobilen o fotade Siri som brukar ligga mellan mig o Samuel....
 
Lite jobbigt o trångt är det för de ska gärna liksom hänga mot mig allihopa, det blir tungt och gör att jag inte sover ordentligt, så det är kanske därför jag är så trött alltid....
I dag har en dansk vän varit här och tillagat dansk fläskestek. Mmmmm, det godaste jag ätit på länge.
Elsa passade på att gräva ner gårdagens prinskorv i rabatten...
 
 
 
Nu har jag en diger vecka framför mig. Begravning, en resa till Helsingör för att hämta en ny familjemedlem och på fredagkväll kommer mina jobbekompisar hit och även Christel, hon som är medium! Vi ska ha ett sk änglamöte :)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: