maritsusanne.blogg.se

En blogg om vardag, fest, liv o död....

Livet just nu

Kategori: Allmänt

 
Jag är föräldraledig nu sedan två snart tre veckor tillbaka!
Skulle egentligen hälsat på mitt jobb, men varje gång jag bestämt mig för det så har jag sovit oroligt och haft mardrömmar!
Detta med att bli utbytt på detta hänsynslösa vis har liksom blivit en stor grejj i min hjärna....
Jag känner mig så långt borta från jobbet redan, trots att jag saknar barnen väldigt mycket.
Det var en del som grät sista dagen när jag gick, både personal och föräldrar. Fick blommor och vin.
Och jag lovade några mammor att jag skulle komma o hälsa på, att jag inte bara skulle försvinna ur barnens liv...
Sen har det varit jobbigt med min mor också.... Hon har fått lungcancer och har inte så långt kvar. Jag och syrran har skiftats om att köra hem. Det gör jag gärna. Hon klarar sig inte själv längre.
Jag tror att jag är starkast vad gäller denna situation. Jag tar detta naturligast och jag har ju min övertygelse om att vi alla ses igen en dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: