maritsusanne.blogg.se

En blogg om vardag, fest, liv o död....

Glass o besök i Brösarp

Kategori: Allmänt

 
Mmm, mjukglass med nötströssel o kolasås....min favorit. Har ni inte provat så gör det.
 
Samuels favvis kulglass, jordgubb o regnbåge.
Men har ni tänkt på så dyrt det blivit? 52 spänn för våra två glassar. Tur att inte alla är lika glasstokiga i familjen som vi är. Men vi behövde pigga upp oss innan vi åkte till mormor. Tyckte JAG i alla fall;))
 
När vi kom till mormor låg hon i sängen. Hon orkar inte vara uppe mer än ett par timmar på kvällen numera...
Vi drack en kopp kaffe med morfar, sen gick Samuel o jag ner till affären för att köpa bl a fruktsoppa som mormor ville ha. Det var ett underbart väder. Och Brösarp är ett mysigt, lagom litet samhälle som jag skulle kunna tänka mig att flytta till när barnen blivit stora. Mina hemtrakter ju.
Samuel ville stanna vid ån naturligtvis.
Doftade på syrener vid kyrkbacken....
Vi var inne i gamla biografen, det har blivit en stor rolig affär med inredningsgrejjer, mkt shabby chic o lite leksaker. Jag köpte en lykta till värmeljus och Samuel handlade slajm bl a som han tvingade stackars sjuka mormor att känna på när vi kom tillbax.....
Mormor kom upp en stund sen med vår hjälp. Hon drack tre klunkar av fruktsoppan...:(
Hon tar ju rätt mkt lugnande nu och är lite frånvarande, men skrattar emellanåt åt Samuel.
Jag är mycket noga nu att säga att jag älskar henne och krama henne varje gång.
Läste en mycket bra broschyr som de fått om Livets sista tid.

Kommentarer

  • thinki.se säger:

    Skönt att du har honom i denna svåra stund.

    Svar: Ja han piggar verkligen upp tillvaron! Han var mormors stora glädje. Han har gett henne många skratt :)
    gorelb.blogg.se

    2013-06-09 | 07:29:39
    Bloggadress: http://www.thinki.se/wp

Kommentera inlägget här: