maritsusanne.blogg.se

En blogg om vardag, fest, liv o död....

Begravningen

Kategori: Allmänt

 
 
Min syster har tagit bilderna...
Det var i Brösarps kyrka.
 
 
 
O nu gick det plötsligt inte att ladda upp fler bilder....
Det var en ljus begravning, den kvinnliga prästen pratade om att hon tror på ett liv efter detta o sv. Hon o jag fann varann direkt när vi pratade om begravningen för vi har samma tro. (O samma hårfärg)
Vi hade valt att kantorn skulle spela Evert Taubes "Änglamark" för Ingrid värnade om djur, natur o barn...
Även psalm 256, "Ett hemligt tecken" hade jag valt.
Sista stycket var Eric Claptons "Tears in heaven" instrumentalt.
Ingrid hade många syskon o vänner så där var många som tog farväl...
Många ledsna, hon gjorde ett stort intryck.
Alltid gästvänlig, hjälpsam och glad. Utåt!
Ingen vet om vår problematik och den är ju begravd nu med henne....
Efteråt åkte vi inom familjen till Ilstorps lustgård och åt smörgåstårta. Det är en fd arbetskamrat till Ingrid som har det så därför blev det så enligt hennes sista önskan.
 
 

"Döden är ingenting alls.
Jag har bara fortsatt till nästa rum.
Jag är jag, och du är du och vi skall alltid förbli vad vi varit för varandra.
Kalla mig vid mitt vanliga namn, tala till mig så där som du alltid har gjort.
Förställ inte rösten, inga påtvingade miner av högtidlighet och sorg.
Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt, skratta som vi alltid har gjort.
Le och tänk på mig, önska något - en önskning för min skull.
Låt alltid mitt namn finnas med er där hemma, uttala det som ingenting har hänt,
sorglöst, utan spår av skuggor.
Livet går vidare med samma innebörd som tidigare.
Det går vidare. Livet är en obruten kedja.
Att jag försvunnit utom synhåll innebär inte att jag försvunnit ur era sinnen.
Jag väntar på er, under ett intervall, någonstans väldigt nära.
Allt är väl."
 
Denna bad jag prästen läsa i kyrkan för den stod både Ingrid o jag för. Många kom o sa att det var fint :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: