maritsusanne.blogg.se

En blogg om vardag, fest, liv o död....

Automatskrift

Kategori: Allmänt

En del mediala människor använder sig av automatskrift, dvs dom håller en penna i handen men det är andarna som styr den. Lite skeptisk till detta har jag varit. HAR varit.
Via en fd granne blev jag vän med Christel på facebook. Hon höll på med detta mest på fritiden då hon arbetar med nåt helt annat.
jag anmälde mig till en änglasittning hos henne och tog med en väninna, Marjukka.
Den lördagen var det många som lämnat återbud så det blev bara vi två, men desto bättre :)
När vi kom hem till Christel kände man sig hemma direkt. Hon bjöd oss på kaffe o mjukglass o vi slog oss ner och pratade.
Hon frågade om vi varit hos medium förr och vilka. jag sa att jag varit hos en i malmö som fått mig till att tro på detta, Mariel Månfalk. "Och vad tyckte du om henne då" sa Christel. "Hon var jättebra" sa jag. "Det är min mamma" sa hon.
Oj vad paff jag blev. Och då blev mina förväntningar på Christel skyhöga genast. Men hon berättade att hon inte vuxit upp i hop med henne utan hos sin far och att han tyckte att sånt här var lite sinnessjukt så hon har aldrig berättat om sin gåva för honom.
Vi gick upp på hennes lilla rum, ett mysigt tillhåll för hennes stunder.
Hon började skriva. Först kom det nån ande till Marjukka men Christel fick säga till dom att ta det på svenska för hon klarade inte av finska :)
Marjukka såg helt chockad ut. Hon kände igen de som kom och sen var det min tur.
 
" Kanske har du insett hur det ligger till med dina föräldrar nu? Kan jag få säga ett par ord till din mor? Hälsa henne att jag kommer att finnas där för henne när hon kommer över så hon behöver inte vara rädd för det finns ett liv efter detta och där finns jag och väntar på henne"
Jag frågar: "Är det du mormor"?
"Ja det är det och jag är så ledsen att du ska bli ensam kvar och att du har så mycket att ta tag i med dina föräldrar."
Jag frågar: "Vet du det?"
"Ja det vet jag och kan bara säga att jag finns och om du behöver stöd så vet du var jag finns att hitta"
 
Christel visste inget om att min mor var sjuk för vi hade inte skrivit om detta på fb.
Jörgen kom också, men jag vill inte skriva vad han sa eftersom det var väldigt personligt.
En guide till mig kom och dom har ofta så fina ord:
"Du är klar över vem du är och det är så det ska vara Görel och om du någonsin tänker på ditt liv och din framtid så kan jag säga dig att allt som har hänt dig har gjort dig stark och du har fått en annan tro på din egen vilja att klara av situationer som du hamnar i. Du har fått ett annat kall i ditt liv som du kanske har märkt och detta är för att du nu är redo för att starta ett nytt liv som den Görel som du har skapat ur askan efter ditt andra liv"
 
Och jag kände att detta stämde SÅ väl på mig! Jag känner att jag har så mycket att ge människor och att jag har skapat mig ett liv precis som jag vill ha :)
Fick några meddelande till från två kära döda, men det kan vi ta en annan gång.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: